Sağlıklı Zayıflamanın Temel Kuralları

saglikli_zayiflamaSağlıklı zayıflamanın temel kuralı yeterli ve dengeli beslenmeyi öğrenmektir. Eğer beslenmenizdeki hataları bulursanız ve bunları birer birer hayatınızdan çıkarıp yerine doğru besinleri koyabilirseniz zaten zaman içerisinde ideal bedeninize kavuşursunuz. Öncelikle yapılan hataları ve doğruları yazalım tabi bunu sebepleri ile anlatalım ki uygulanabilirliği yüksek olsun.

1)Sabah kahvaltısı muhakkak yapılmalı tabi kahvaltı saati ne kadar erken olursa o kadar iyidir. Çünkü sabahları metabolizmanın en hızlı olduğu saatlerdir. Erken saatte yapılan kahvaltı üstelik protein içeriği yüksek olan bir kahvaltı gün içinde besin alımınızı azalttığı gibi diyet programlarında yağ kaybını yükseltir. Peki, kahvaltı yapılmazsa ne olur. Eğer tembellik edip ya da benim alışkanlığım yok diyerek ağzınıza ilk lokmayı öğle saatlerinde atarsanız vücut o saatte çalışmaya başlayacağı gibi muhtemelen gece yemeleriniz başlayacaktır. Ya da akşam yemeği çok daha kalorili olacaktır. Oysaki akşam metabolizma hızınızın düştüğü saatlerdir.

2)Muhakkak ara öğün yapılmalıdır. Biliyorum hepinizin kafası o kadar karıştı ki medyadaki haberlerden eğer ara öğünde ufak bir atıştırmalık alırsanız meyve gibi fındık, badem gibi kan şekeriniz çok düşmeyecek vücut çalışmaya devam edecek ve diğer öğüne çok acıkmanız engellenecektir.

3)Öğle ve akşam yemekleri saatinde olmalıdır. Kış dönemi için öğlen 12-12.30 iken yaz dönemi 13-13.30 akşam yemeği ise kış dönemi için 18-18.30 iken yaz dönemi 19-19.30 olabilir. Yatmadan önce son lokma en az 2.30 saat öne olmalıdır çünkü yemeğin ya da atıştırmalığın üstüne hemen yatılması gece salgılanacak olan büyüme hormonunu salgılanmasını azaltır.

Büyüme hormonun görevleri nelerdir:

-Kas kütlesini arttırmak.

-Enerji için yağ yakımını arttırmak.

-Kan şekerini ve kas glikojen deposunu muhafaza etmek.

-İskelet yapısı gelişmemiş bireylerde boy uzamasını arttırmak.

-Kas zedelenmelerinde iyileşmeyi hızlandırmak.

-Hücre gelişimini ve hücre yenilenmesini sağlamak.

-Vücudun yeniden yapılandırmasını sağlamak.

-Besinlerle alınan kalsiyumun kemiklere geçmesini kolaylaştırmak.

-Hastalıklara karşı vücut direncini arttırmak.

-Eklemlere sıklık ve esneklik kazandırmak.

Artık geç saatlerde bunun üzerine yer misiniz bilemem J

4)Su tüketimini arttırmak, gazlı içecekler ve meyve sularından uzak durmak

Bildiğimizi sandığımız aslında çok yanlış olan bir bilgi daha geliyor şimdi. Bitki çaylarını çok tüketmek karıştırarak tüketmek vücudumuza zarar verebilir. Binlerce yıldır sağlığı korumada, ağrı ateş, uykusuzluk, isal, kabızlık gibi sorunları gidermede kullanılan bitkisel ürünlerin kullanımı son yıllarda yeniden çoğaldı ama bitkisel destekler dikkatli kullanılmazsa zehirlenme veya kanamalara varan ciddi sorunlar ortaya çıkarabilir. Gingko Biloba’’nın zihinsel fonksiyonlarınızın düzelmesine destek olabileceği, ‘‘Kava’’nın stres ve anksiyeteyi azaltabileceği, ‘‘Valeriyan’’ların uykusuzluk sorununuzu çözebileceği, ‘‘Echinecia’’nın bağışıklık sisteminizi güçlendirip ‘‘Saw Palmetto’’nun prostat büyümesine ilişkin şikayetlerinizi azaltabileceği doğrudur. Sarımsak destekleri ile (Garlic) kolesterol ve kan basıncı kontrolünüz kolaylaşabilir, ‘‘Dong Qual’’ ile menopoz ve periyotlarınıza ilişkin bazı problemleriniz azalabilir.

Ama bu bitkisel destekler gerekli süre ve doz kurallarına dikkat edilmediklerinde sağlığınızı ciddi olarak tehdit edebilirler. Bununla birlikte, kontrolsüz ve dikkatsiz kullanıldığında Kava, ağır karaciğer hasarına sebep olabilmektedir. ‘‘Ephedra’’ zayıflatıcı ürünlerin pek çoğunda bulunan ve kalp-damar sistemine çok önemli zararlar veren bir bitkidir. ‘‘Borage Oil’’ karaciğer yağlanması ve kanserine yol açabileceği belirtilen bir bitkisel üründür. ‘‘Licorice’’ (meyankökü) aşırı su ve tuz birikimine, kan basıncı yükselmesine, kalp yetmezliğine sebep olabileceğine yönelik çok sayıda olgu bildirimi vardır. Görüldüğü gibi bitkisel çayların kullanımına dikkat edilmesi gerekir.

5)Gelelim Fiziksel Aktiviteye

Gelişen teknolojiye bir göz atalım. Düşünün bir aman efendim sol ayağımızı yormayalım diye otomatik vitesli arabalar icat edildi. Hepimizin elinde bir telefon veya masa başında sosyal medyaya takılan insanlar olduk. Eminim ortalama attığımız adım 3000-4000 arasındadır. En hareketliyim diyenimiz için bile yani 10000 adım hayal. Bu nedenle bırakın kilo vermeyi sağlımız için günlük 45 dakika yürümeliyiz.

6)Kesinlikle fast-food, paket ürünler, hamur işleri, şeker, beyaz un gibi kalori açısından çok yüksek besin değeri çok düşük olan yiyeceklerden uzak durmalıyız. Bunların yerine mantıklı miktarlarda olmak üzere tabi kuru meyve ve kuru yemiş tercih etmeliyiz. Hadi bakalım bu doğruları yerine koyup kilo vermeyi deneyelim.